Новини » 2017 » Липень » 12 »
«Для мене цінність франшизи є набагато більшою за суму, яку за неї сплачую»
Цією публікацією ми продовжуємо цикл інтерв’ю з франчайзі клінінгової компанії «Універсальний Прибиральник», в яких вони розповідають, що підштовхнуло їх до того, щоб започаткувати власну справу, чому зупинили свій вибір на сфері надання клінінгових послуг, чому обрали франшизу «Універсальний Прибиральник», а також діляться своїм досвідом, секретами, мріями.

— Пані Оксано, як так сталось, що Ви вирішили розпочати власну справу в сфері надання послуг з професійного прибирання?
— Бажання створити якийсь бізнес у мене з чоловіком з’явилось, коли я перебувала в декретній відпустці після народження другої дитини. Ми весь час з ним обговорювали, що б це мало бути, розглядали різні пропозиції: і меблевий салон, і спортивні зали, і дитячі кімнати. Що нас зупиняло кожного разу — центральні офіси компаній не дозволяли нам поїхати і подивитись, як працюють їхні місцеві представництва. Я ж хотіла побачити, як працюють саме на місцях, щоб зрозуміти, буде це працювати в Кривому Розі чи ні.

Одного разу в інтернеті ми натрапили на сайт «Франчбіз», де була презентація «Універсального Прибиральника». У ній про цю франшизу розповідалося просто, без шаблонних фраз, і нам це заімпонувало. Я набрала Анатолія (Анатолій Мельник, власник франшизи «Універсальний Прибиральник». — прим. авт.), сказала, що мене цікавить франшиза у Кривому Розі, але, перш ніж прийняти остаточне рішення, хочу поїхати подивитись на роботу якоїсь з місцевих філій, поспілкуватись з кимось із франчайзі. Він відповів: «Без проблем». Це нас приємно здивувало.

Анатолій запропонував нам поїхати в Запоріжжя. На зустріч з тамтешньою франчайзі Оленою я їхала, маючи в блокноті записаними більш як 40 запитань. Відверто кажучи, я дуже скептично до цього ставилася, але Олена відповіла на кожне запитання чесно, відкрито. Коли ми з чоловіком повертались з тієї зустрічі, я ще трошки вагалась, а він сказав: «Я все вирішив, ми будемо працювати в «Універсальному Прибиральнику». Приїхавши в Запоріжжя, я подзвонила Анатолію і повідомила, що ми будемо підписувати договір. Далі обмінялись договорами, заплатили за франшизу і почали працювати.

— До цього Ви вже займались якимось бізнесом?
— Ні, це — перший. Я до цього працювала інженером в держструктурі і до бізнесу ніякого стосунку не мала взагалі.

— З якими труднощами Ви зіткнулися на самих початках?
— Зараз новачкам простіше, бо вони можуть поїхати до досвідченіших франчайзі і перейняти їхній досвід. Коли я починала, такого навчання не було. Я ще толком не розібралась, що й до чого, а вже отримала перше замовлення, яке треба було терміново виконати. Складно було, бо я не розумілася ні на обладнанні, ні в усіх тих клінінгових термінах — що таке «моп», що таке «пад», що таке кристалізація. Для мене це був якийсь космос. Виручали методички, які рекомендував прочитати Анатолій. В глухий кут заганяли нестандартні ситуації. Так, було замовлення помити фасад чотириповерхової будівлі, облицьований з усіх сторін алюкобондом, який сім років не мився. Чим ми тільки не пробували його мити — жодного результату. Зрештою, вдалось знайти спеціальну хімію і, таким чином, проблему було вирішено.

— Як швидко Вам вдалося повернути вкладені в бізнес гроші?
— Я повернула свої кошти за півроку. Але це було п’ять років тому, тоді була інша коньюнктура ринку. У тих, хто стартує зараз, дещо інша ситуація, бо, до прикладу, зросли ціни на обладнання. Ще нюанс: я не купувала все обладнання зразу, я спочатку купила лише найнеобхідніше. Ту ж таки роторну машинку я купила тільки тоді, коли з’явилась необхідність у ній для роботи на конкретному об’єкті.

Довідка

Оксана Лавська
Вік:
В мережі з: 1.04.2012
Обслуговує місто: Кривий Ріг
Обіймає посаду: директор ТОВ "Універсальний Прибиральник"
Здобула звання: Активні франчайзі
Рейтинг: друге місце (2015), третє місце (2016)

— Наскільки я знаю, тепер Ви навчаєте нових франчайзі, які приєднуються до мережі «Універсальний Прибиральник», так?
— За ті п’ять років, що я працюю в «Універсальному Прибиральнику», у мене на навчанні побував 21 франчайзі, з них 12 працюють в мережі й дотепер, в тому числі 5 з них — у топ-10 найкращих франчайзі.

— Отже, дев’ять ваших «учнів» вийшли з мережі. Чому?
— Так, були франчайзі, які навчались в мене, а потім вийшли з мережі. Вони вважали, що можуть займатись цим бізнесом самостійно, не витрачаючись на франшизу. Але в результаті, за моїм спостереженням, ніхто із тих франчайзі, що вийшли з мережі, не створив успішну клінінгову компанію. Задля прикладу можу навести колишніх франчайзі зі Знам’янки. Це були хороші дівчата, які самі жили у Кропивницькому, але франшизу купили у Знам’янці, оскільки Кропивницький на той час був уже зайнятий іншим нашим франчайзі. І от вони трохи попрацювали в тій Знам’янці і вирішили, що будуть працювати і в Кропивницькому, тільки вже під своєю маркою. Буквально через місяць після виходу з нашої мережі одна з тих дівчат звернулась до мене за порадою. Я дала пораду, але зауважила: «Я тобі можу дати пораду, щоб ти зараз могла вийти зі скрутної ситуації, але в подальшому на мене не розраховуй, бо, вибач, ти тепер конкурент нашому франчайзі». Через півроку вона ще раз зателефонувала і розповіла, що розпродає все своє обладнання, бо насправді працювати дуже важко. Це лише здається, що франшиза нічого не дає.

— А що ж, в такому разі, дає франшиза «Універсальний Прибиральник»?
— Для мене цінність франшизи є набагато більшою, ніж та сума, яку я сплачую. Тому що коли я є частиною великої всеукраїнської компанії, я на крок попереду від своїх конкурентів. Автоматично. Крім того, більшість людей, перш ніж скористатись послугами тієї чи іншої компанії, попередньо шукають інформацію про неї в Інтернеті. Тут вони бачать, що «Універсальний Прибиральник» — це всеукраїнська компанія, що цей бізнес-проект отримав схвальні відгуки від експертів телепрограми «Акули бізнесу», що у нас є представництва в багатьох містах. Що можна отримати дисконтну картку, наприклад, в Кривому Розі, а потім передати її своїм друзям в Київ (так наші клієнти часто і роблять). Також, якщо ти сам по собі вирішив займатись бізнесом, тобі доведеться всі шишки набити самому, а в нас всі новачки отримують необмежений доступ до 10-річного досвіду франчайзі.

Ще один «плюс» франшизи: постачальники обладнання і хімії завжди роблять нам гарні знижки. Вони раді з нами працювати, бо розуміють, що якщо нас 35, і кожен візьме хоча б по одній каністрі, то це вже буде 35 каністр.

— «Гарна знижка» — це скільки?
— Це мінімум 15-20% від ціни на сайті постачальника. Насправді, коли купуєш багато хімії та обладнання, це виходить в кінці місяця суттєва економія.

— Як в «Універсальному Прибиральнику» налагоджена робота з участю в тендерах на прибирання?
— У нас є менеджер, який займається виключно тендерами. Тому нашим франчайзі не доводиться витрачати додатковий час і ресурси на цю роботу — для цього є спеціаліст. Ми від імені ТОВ зареєструвались на всіх майданчиках, де проводяться тендери, на тому ж самому Prozorro сплатили внесок бонусом на цілий рік вперед. Це виходить дешевше, ніж якби кожен франчайзі окремо сплачував цей внесок. Наш менеджер сам готує всі необхідні документи, а інколи й саму комерційну пропозицію — франчайзі достатньо лише вказати вартість прибирання за квадратний метр. Це насправді вивільняє багато часу.

— До речі, про Prozorro багато розмов останнім часом: одні хвалять цю систему, інші критикують. А що думаєте Ви?
— Відверто кажучи, саме на Prozorro ми ще не виграли ні одного тендеру. Від деяких тендерів відмовляємось зразу через низьку ціну. А в деяких випадках складається враження, що умови тендеру написані під конкретного виконавця. У мене був такий випадок: подали ми на Prozorro свою пропозицію, а потім мені зателефонували з претензією, чому це ми вирішили брати участь в тендері, бо там вже є учасник, з яким замовник співпрацює.

— Чи могли б Ви розкрити назви крупних клієнтів «Універсального Прибиральника»? Хоча б деяких.
— Це мережа «Єврошоп», «Київенерго», «Київобленерго», Управління по експлуатації будинку рад і об’єктів обласної комунальної власності у Черкасах, «МакДональдз», корпорація «УкрАВТО», «Приватбанк», ПАТ «Морський регістр судноплавства в Україні», «Хмельницькобленерго», ВТБ Банк, Державний будівельний комбінат Управління справами апарату Верховної Ради України. Другий рік поспіль обслуговуємо мережу «Аптека низьких цін». Миємо музеї, церкви, театри. Багато ОСББ є нашими клієнтами.

— Які виклики стоять зараз перед компанією?
— Насправді час біжить і все швидко змінюється. Те, що було актуально рік тому, зараз уже не актуально. Мережа стрімко розростається, тож, для того щоб цей процес відбувався впорядковано, ми розробляємо відповідні правила, які плануємо невдовзі запровадити. Через те, що наразі у нас є представництва не у всіх містах, інколи для виконання всеукраїнського замовлення доводиться залучати сторонні клінінгові компанії на субпідряд. Це незручно, бо доводиться їздити перевіряти якість їхньої роботи, тому що для нас в «Універсальному Прибиральнику» якість — принципова річ. І якщо я можу повпливати на франчайзі, які є в нашій мережі, то з іншими клінінговими компаніями дуже складно. Тому сподіваюся, що незабаром у нас таки з’являться франчайзі у низці міст, які наразі «провисають». Наскільки я знаю, Анатолій над цим плідно працює.


Я завжди кажу своїм працівницям: «Головне — не те, що ви посміхаєтеся, коли працюєте, а те, коли клієнт посміхається по закінченні вашої роботи»


— Які основні вимоги висуває «Універсальний Прибиральник» до нових франчайзі?
— Початковий капітал. Бажання працювати. Якщо хтось думає, що може купити франшизу, найняти п’ять жіночок і вони будуть за нього працювати, то він глибоко помиляється. Півроку ви витратите на те, щоб щоденною важкою працею заробити собі добре ім’я у своєму місті. У франчайзі «Універсального Прибиральника» має бути від природи нетерпимість до всіляких недоліків. Клієнт повинен залишитись задоволений нашою роботою. Я завжди кажу своїм працівницям: «Головне — не те, що ви посміхаєтеся, коли працюєте, а те, коли клієнт посміхається по закінченні вашої роботи».

— Який урок Ви винесли, займаючись бізнесом?
— Перший урок — немає невиправних ситуацій. Навіть якщо ситуація складається не на твою користь, її можна вирішити. Як то кажуть, важливо не те, як упав, а те, як піднявся. Тобто в цьому плані я трохи професійно виросла, і вже на сьогодні доволі успішно веду перемовини з директорами, власниками бізнесу, власниками мереж. Треба вміти домовлятись. Домовлятись, навіть якщо клієнт жорстко тебе демпінгує. Не можна виказувати свої емоції, треба пам’ятати про кінцевий результат. Насправді, за п’ять років було багато таких ситуацій, тому всім, хто буде займатись бізнесом, треба розуміти, що не завжди буде гладко, але вихід є. Треба його тільки знайти.

Багато дала мені корпоративна література. Наприклад, моя найулюбленіша книга — «Жорсткий менеджмент». Я її рекомендую всім нашим франчайзі, які тільки починають працювати. Вона настільки конкретно розписує, без всіляких прикрас, що таке бізнес, хто такі працівники, з якими будеш працювати, як з ними поводитись. Зараз у мене немає проблем з моїми працівниками, тому що в мене є правила, і вони або їх виконують, або шукають собі іншу роботу. Насправді це є проблемою для франчайзі, тому що люди різні, і інколи трапляються не дуже приємні ситуації.

— Мабуть, непросто звільнити людину, коли з нею вже деякий час працюєш…
— Ні, в мене, до речі, нема такої проблеми. Я не знаю, як інші франчайзі «Універсального Прибиральника», а я дуже довго приймаю людину, але дуже швидко її звільняю.

— Якби у Вас була така можливість, чи зайнялись би Ви якимось іншим бізнесом замість клінінгового?
— Ні, мені цей бізнес подобається. Приємно бачити здивування клієнта, коли він приходить в свою квартиру після того, як ми в ній поприбирали. Коли бачиш, що людина задоволена, це вартує набагато більше, ніж гроші, що ти заробив. У мене був випадок, що клієнтка хотіла викинути килим, якому було вже 30 років і який був дуже брудний. Так ми його відчистили так, що мені аж самій він сподобався.

Насправді, в клінінговому бізнесі є багато напрямків для розвитку. Кожну з наших послуг можна виділити і розвивати як окремий напрямок.

— Пані Оксано, скажіть, а Ви взагалі по житті любите прибирати?
— Я дуже люблю прибирати. Дуже люблю чистоту. І дуже люблю порядок. Якщо б ви зайшли в наш офіс у Кривому Розі, то, навіть не маючи жодного досвіду у прибиранні, могли б самостійно скласти все необхідне обладнання та хімію для генерального прибирання або прибирання після ремонту — у нас усе знаходиться на своєму місці і чітко підписано, що і для чого використовувати. Я дуже до цього прискіпливо ставлюсь.

— Цікаво, що нового про прибирання Ви дізнались для себе як господиня за ці п’ять років, що займаєтесь клінінговим бізнесом?
— Багато чого. Зокрема, про хімчистку ковроліну і м’яких меблів. Виявилось, що є спеціальний екстрактор який дає дуже хороший результат. Спершу, як ми з чоловіком тільки його купили, то наввипередки пробували в себе вдома чистити ковролін, м’які меблі. Перемили вдома все. Півдня потім ходили по вологому килиму — так нам було цікаво, як це працює і що воно з себе представляє.

Опубліковано: 12.07.2017
Розмовляв Василь Жовтенко


Поділитися з друзями:

Категорія: Інтерв`ю з франчайзі | Переглядів: 38

Більше інтерв`ю


Читайте і любіть нас :)

Дякуємо. Гарного вам дня!