Новини » 2017 » Липень » 22 »
«Наші конкуренти закриваються, а ми працюємо і розвиваємось»
Цією публікацією ми продовжуємо цикл інтерв’ю з франчайзі клінінгової компанії «Універсальний Прибиральник», в яких вони розповідають, що підштовхнуло їх до того, щоб започаткувати власну справу, чому зупинили свій вибір на сфері надання клінінгових послуг, чому обрали франшизу «Універсальний Прибиральник», а також діляться своїм досвідом, секретами, мріями.

— Пані Марино, «Універсальний Прибиральник» — це Ваш перший бізнес?
— Ні, не перший. 15 років тому я почала надавати послугу з хімчистки на дому. Але на той час вона виявилась незатребуваною — люди до неї не були готові. Було важко. Тому я переключилась на автомийку. Цей бізнес добре запрацював, приносив більше грошей і виглядав більш перспективним. Та в якийсь момент я знову почала думати про клінінг, тим більше, що цей бізнес чимось співзвучний з миттям автомобілів, адже в обидвох випадках йдеться про чистоту.

— Що Вас спонукало відкрити власну справу?
— Свого часу я працювала найманим працівником в магазині спорттоварів. Але я така людина, що мені завжди хочеться розвиватись, пробувати щось нове… Словом, хотілось більше грошей, якщо відверто. У відділі спорттоварів я не бачила для себе ніякого розвитку. Там не «світило» ні підвищення, нічого. Здавалось, що життя стоїть на місці. Я так більше не могла.

— З іншого боку, була стабільність, і Вам не треба було перейматись питанням пошуку клієнтів — Вам в будь-якому разі платили зарплату…
— Там була ставка і проценти. Зрозуміло, коли ти найманий працівник, ти впевнений, що в тебе все одно буде певна зарплата. Але я готова була працювати більше, але й заробляти відповідно.

— За Вашим спостереженням, займатись бізнесом під силу будь-якій жінці чи в неї мають бути певні особливі якості?
— Треба бути пробивною. Комунікабельною. Мати сильний характер. У бізнесі часто ні з першого, ні з другого, ні навіть з третього разу може щось не вдаватись, тому ще має бути присутня наполегливість. Бажання вдосконалюватись, заробляти, знову ж таки, бо всі ми працюємо для того, щоб заробляти. Добре, коли робота подобається і приносить задоволення. От мені подобається. Мені подобається бачити, яким об’єкт був до, а яким став після прибирання. Приємно, коли клієнти дякують.

— Чим саме Вас привабив клінінговий бізнес?
— Я нещодавно сама для себе відкрила цікаву річ. От, були в мене автомийки. Потім на одну з них закінчилась оренда, і я відкрила іншу. І в цей момент я зрозуміла, що автомийковий бізнес має низку обмежень, пов’язаних з потребою у приміщеннях, оформленням дозвільної документації і т.д., і т.п. Допустимо, у вас є три бокси, які пропускають умовно 100 автомобілів в день. Все, більше ста ви не стрибнете аж ніяк, як би не хотіли. Є певний ліміт. А в клінінгу такого нема. В клінінгу є складнощі іншого роду.

— Якого ж?
— Потрібно вчитись комунікувати, шукати підхід до клієнта, вміти розв’язувати проблем, які виникають при виконанні робіт. Це завжди було, є і буде. Так само треба вміти спілкуватись з персоналом. Але найосновніше — це переговорний процес.

— Чому Ви вирішили працювати в сфері клінінгу під брендом «Універсального Прибиральника», якщо на той момент вже мали досвід підприємництва і, здавалося б, могли працювати самостійно?
— Тому що я хотіла уникнути помилок. В бізнесі помилки недопустимі, тому що в такому разі ти втрачаєш клієнтуру, своє обличчя. А в команді, коли в мережі разом з тобою працюють інші люди, можна швидше здобути необхідні навики, тому що між франчайзі відбувається постійний обмін досвідом, інформацією. Тобто ти швидко все схоплюєш. До того ж, знаєш, що в будь-який момент тебе підтримають.

— Звідки Ви дізнались про франшизу «Універсальний Прибиральник»?
— Через інтернет. Не пам’ятаю уже, що то був за сайт. Я зв’язалась з Анатолієм (Анатолій Мельник, власник франшизи «Універсальний Прибиральник». – прим. авт.), ми домовились зустрітись на з’їзді франчайзі в Києві. Насправді, їдучи на ту зустріч, я вже для себе вирішила, що буду працювати з «Універсальним Прибиральником».


«Якщо коротко, з франшизою ти швидше піднімешся, ніж якби йшов сам по собі. Самому можна йти довго і нудно, і в підсумку вилетіти з ринку»


— Гаразд, Ви витратили гроші на придбання цієї франшизи, а що отримали натомість?
— Найосновніше — спілкування з людьми, які займаються таким же бізнесом. Бо від конкурентів же даремно сподіватись, що вони розкажуть якісь секрети, які є в бізнесі. А тут відбувається живе спілкування, можна в будь-який момент зв’язатись з будь-ким із франчайзі — усі відкриті і радо підкажуть, що і як робити. Нещодавно ми створили групу в Viber, тож з’явилась можливість отримати моментальну реакцію на своє запитання.

Ще один «плюс» — логотип «Прибиральника» уже дуже відомий, і, таким чином, значно простіше заходити на будь-який об’єкт. Якщо коротко, з франшизою ти швидше піднімешся, ніж якби йшов сам по собі. Самому можна йти довго і нудно, і в підсумку вилетіти з ринку.

— Я бачив фотографії із зустрічей франчайзі, то таке враження, що всі ви…
— Одна сім’я.

— Так. Але цікаво, це насправді так чи просто гра на камеру?
— Ні, це насправді. Зараз у нас сформувалась дружна команда. Їздимо в гості один до одного. Ми дійсно як сім’я. І це настільки підживлює... Ну, супер!

— На одній з фотографій я бачив, що Вам вручали професійний пилосос. За що?
— А, так. У нас Анатолій, власник мережі, завжди нас стимулює, щоб ми не розслаблялися. Для цього запровадив спеціальний рейтинг франчайзі. Система рейтингування враховує і кількість контрактів, і оборот за місяць, і відгуки клієнтів, і навіть хто скільки книжок прочитав. Тобто Анатолій нас і до цього підштовхує — щоб ми читали не лише хімічний склад на чистячих засобах, але й літературу про те, як спілкуватись, як розвиватись, як вести бізнес. І от я уже двічі посіла в тому рейтингу перше місце, за що отримала такий заохочувальний приз. Зараз я на другому місці, там трошки пропустила один показник.

— Книжку не прочитали, напевно.
— (Сміється.) Ні, просто запрацювалась і забула. Буває.

— Все виглядає дуже добре. А скажіть, які недоліки Ви бачите у франшизі «Універсальний Прибиральник»?
— Не бачу.

— Вас все влаштовує?
— Так, мене все влаштовує.

— Скажіть, про які "підводні камені" слід знати тому, хто вирішить зайнятись бізнесом у сфері професійного прибирання?
— Клінінг — це така сфера, де нерідко трапляються сюрпризи. Наприклад, в процесі стандартного прибирання чергового об’єкта може виявитись забруднення, яке ніяк не вдається відчистити. В результаті ви можете об’єкт так і не здати, таким чином, втратити гроші, клієнтуру. Тому й спостерігаємо, як клінінгові компанії одна за одною закриваються. А ми не закриваємось, ми працюємо і розвиваємось.

— У Вас в Хмельницькому багато конкурентів?
— Компаній десять, мабуть. Конкурентноздатних — дві.

— Вони самостійно працюють чи також за франшизою?
— Ні, самі по собі. Але останнім часом у мене з’явилось багато контрактів з клієнтами, яких раніше обслуговували мої конкуренти, — великими об’єктами, торговими центрами. Причому, вони самі до мене звертаються. Мабуть, добре працює "сарафанне радіо". І вже навіть говорять, що нікого сильнішого за мене в місті нема. Я думаю, це теж пов’язано з франшизою. Бо якби в мене не було таких знань, то не було б і такого результату.

Довідка

Марина Ліхневська
Вік:
В мережі з: 14.05.2012
Обслуговує місто: Хмельницький
Здобула звання: Активні франчайзі
Рейтинг: друге місце (2016)

— Які зміни відбулися в сфері професійного прибирання за останні роки?
— Зараз дуже активно розвивається прибирання за контрактною системою, особливо по ОСББ. Зізнаюсь, я раніше контрактну систему не сприймала. Чому? Бо на разових об’єктах прибуток в 2-3 рази більший, залежно хто як домовиться. Тобто за день один об’єкт прибрав — і пару тисяч собі заробив. Але на даний момент я дещо переглянула свої погляди. Дійсно, за контрактною системою ти можеш заробити на прибиранні під’їзду якихось 100-200 гривень. Ніби смішно. Але справа в тому, що в період новорічних свят, у січні-лютому, разові об’єкти «замовкають», а контрактна система працює завжди, на неї не впливає ні погода, ні свята, ні пора доби. Ти розумієш, що ти кожен місяць отримуєш певну суму. Постійно. Так що на сьогодні контрактна система мені більше подобається.

— А прибирання квартир стали частіше люди замовляти?
— Останнім часом почастішали такі замовлення. Причому, і тут також набуває поширення контрактна система. Раніше було так: раз в півроку прийшли, поприбирали і пішли. А зараз уже люди хочуть прибирання на постійній основі. От свіжий приклад: дівчинка прибирала квартиру раз на тиждень за 200 грн., а в нас вони проплачують наперед за договором, і разовий вихід там обходиться у 350 грн. Тобто майже у 2 рази дорожче, але власники квартири задоволені результатом. Тому що в нас працівники навчені, це не просто бабця з шматкою приходить.

— Скільки у Вас працівників, якщо не секрет?
— Не секрет. У нас є бригада з семи осіб, які виїжджають на разові замовлення, і ще понад 30 осіб — це прибирання на контрактній системі.

— В одному з попередніх інтерв’ю Ваша колега, Наталія Кучеренко, поділилась спостереженням, що працівники спочатку сумлінно і якісно працюють, але з часом, через три місяці приблизно, починають халтурити.
— Є таке, вони розслабляються.

— Як Ви заохочуєте свій персонал якісно працювати?
— Спілкуюсь з ними, постійно налаштовую на робочий процес. Пояснюю, що якщо ми якісно зробимо роботу, то люди до нас повернуться, а якщо неякісно, то ні, та ще й своїх знайомих відмовлять. Фінансово також заохочую. Коли до мене приходить людина на стажування, я її спочатку беру на ставку. Після закінчення терміну стажування я її переводжу на відсотки. Таким чином, мої працівники, прийшовши на об’єкт, знають, скільки вони на ньому зможуть заробити. Буває, виплачую найкращим працівникам премію. До речі, наглядний приклад: на одному об’єкті, який днями прибирали, потрапила нам на плитці пляма невідомого походження, яку ми ніяк не могли вивести. Що ми тільки не перепробували — жодного результату. Уже навіть наш місцевий постачальник чистячих засобів сказав мені: «Все, забудь, це вже нічим не відчиститься». А одна моя працівниця знайшла-таки рішення і ту пляму прибрала. Тож я їй видала за це премію. Тут, знаєте, треба бути трішки психологом, щоб розуміти, якій людині що важливо: кому просто сказати «Дякую!», кому — в грошовому еквіваленті, а кому, грубо кажучи, шоколадку подарувати.

— Цікаво, що Ви відчуваєте, коли йдете по вулиці і бачите брудну вітрину?
— Що хочу її помити. Дивуюсь, як люди з тим живуть. Найцікавіше, що вони навіть не помічають, як це брудно.

Опубліковано: 22.07.2017
Розмовляв Василь Жовтенко


Поділитися з друзями:

Категорія: Інтерв`ю з франчайзі | Переглядів: 53

Більше інтерв`ю


Читайте і любіть нас :)

Дякуємо. Гарного вам дня!